Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Véleményeim...

„Létezik egy általános igazság: mindenki hazudik. A változó csak az, hogy miről.” - Dr. House

Friss topikok

  • Lilo: Kocsis L. Mihály cikke egyszerűen elképesztő! Aki képes ilyen cikket megírni, ne nevezze magát újs... (2008.03.12. 17:04) A sajtó is voksolt
  • Toth Anna: Kedves Vitray Úr! Én csak elismeréssel tudok Önröl beszélni talán aki kritizálja az nem tudja, hog... (2007.12.22. 21:44) Fontos, hogy itt vagyok - Vitray Tamás
  • e-Vita: Hát, nem szivesen mondom, de úgy néz ki, hogy igazad lehet. Én még ilyen fokú, értelmetlen, indoko... (2007.12.07. 09:59) Diktatúra!
  • dap: Kedves lilllaa! Felvetésedre reagálva legalább leírhatom, amit a cikkbe anno még akartam, de akkor... (2007.10.26. 22:57) Cooladagolás
  • Munchausen: Azért hiányoltam az "Így is jó"-t, mostan különösen aktuális megint. (2007.05.29. 08:46) Képriport - Zorán koncert a BS-ben

Fontos, hogy itt vagyok - Vitray Tamás

2007.05.15. 05:30 dap

Citáló (innen):
"A szerencse nem egy jelenség, hanem egy alternatíva. Az élet elém tár egy helyzetet, az máris alternatíva. Eldönthetem, hogy vállalom-e, s ha a döntésem jó, szerencsém van, ha rossz, akkor pechem."
 
Nem titkolom, hogy a magyar televíziózásban kedvenc figurám Vitray Tamás, bár koromnál fogva csak pályafutása végének lehettem tanúja. Mindenesetre azt azok is elismerik, akik emberként nem szeretik őt, hogy megkerülhetetlen személyisége a magyar médiának, és rengeteg nívós műsor köthető a nevéhez.
  
   
 
     
Fontos, hogy itt vagyok
 
Vitray az egyik szilveszteri rádió- (és tévé-) kabaréban (talán a nyolcvanas évek elején) énekele zongorakíséretre azt a dalt, amelynek a rovat címe a refrénje - természetesen nem volt mentes az iróniától, de azzal a legnagyobb tisztelői sem vádolhatják a "Tanár Urat", hogy túlzottan (ál)szerény lenne, pontosan tisztában van a magyar médiatörténetben betöltött szerepével - ahogy mondani szokta, ő egy cölöp, amibe lehet kapaszkodni, de ugyanúgy el is lehet tőle rugaszkodni.
  
 
 
 
 
 
     
 Vitray a Csak ülök és mesélekben
   
Pályafutását sportriporterként kezdte és fejezte be a televíziónál, de amellett, hogy a sport végigkísérte tévés életét, nagyon sok mindenben próbálhatta ki magát, megalkotta, meghonosította illetve egyedi módon csiszolta a tévés riport, a mélyinterjú, a tévéshow, a vetélkedők műfajait Magyarországon, vezetett politikai műsorokat este (A Hét), és reggel (Nap-Kelte, ami csak nevében azonos a maival, akkor még nem droidok beszélgettek droidokkal a droid nézőknek...), legendás műsorokat alapított (például a Kapcsoltam, a Csak ülök és mesélek, vagy az Ötszemközt nem valószínű, hogy a közeljövőben feledésbe merül), de többször szerepelt a kabaréban, s legutóbb még az úszó-európabajnokság hangulatfelelőse-moderátora is volt. Ezek mellett időről időre írt könyveket is, amelyek élvezetes stílusban ismertették meg a világot az olvasóval, és mint hivatásos sportrajongó, nemcsak az olimpiák-világbajnokságok hátterét mutatta be, hanem az adott országok kultúráját, mindennapjait is.
Munkáját minden lehetséges módon elismerték, 2005-ben a Kossuth-díjat is megkapta, miután 2004-ben sajnos úgy tűnik, végleg elbúcsúzott a sportközvetítésektől az athéni olimpia kajak-kenu versenyeinek végén. Mert ő mindig is sportriporternek tartotta magát elsősorban, sosem lett hűtlen a mesterséghez, és a sporttól máig nem távolodott el.
 
 
Vitray Tamás ma a Nemzeti Sporthivatal elnöke, ebben a tisztségében aktívan dolgozik, emellett nemrég fejezte be 50 részes portéfilmsorozatának vetítését az MTV, és megnyilatkozásai alapján még egy könyv elkészítésével adós, amely a Fogam fehérje munkacímen fut. A képernyőn is fel lehet fedezni időről időre, hiszen a legtöbb felkérést elfogadja, mondván ha rossz is lesz az interjú, az már nem az ő hibája...

6 komment

Címkék: ittvagyok fhi vitray tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://davel.blog.hu/api/trackback/id/tr1975907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gallicus 2007.05.15. 12:49:18

Nálánál unszimpatikusabb szeméélyiséget még nem láttam a Magyar Televizónál.Az erőltetett mesterkéltsége és műmájerkodása undoritó volt,a "mondhatnók,nem köll,szólhatnók,stb"szófordulatai egyenesen nézőtaszitóak voltak!Pár évvel ezelőtt valósággal sirt mint egy nincstelen hogy nem fizették ki állitólag a királyi tévénél!Undoritó jelenség volt!Most meg,Dunára vizet,haláláig jelentős állami apanázsban részesül mint a "nemzet televizósa".Biztos nagyon rá l ehet szorulva "szegény"!Egyszer azt találta mondani saját magáról hogy ő benne van a MTV épületének a malterjában,én bele is épiteném legszivesebben!

dap · http://eszakorszag.blog.hu 2007.05.16. 20:44:44

Szerintem pedig egyáltalán nem erőltetett a (valóban olykor felfedezhető) mesterkéltslg a részéről - nem tudom, honnan jött neki a "mondhatnók"-ozás, valószínűtlen, hogy a családból, mert ez inkább az ilyen régiseskedő tudósok nyelvhasználatában jelenik meg, leginkább azt tudom elképzelni, hogy a színházi munkája során ragadhatott rá ez a szófordulat. Azt nem gondolom, hogy ezzel szándékosan a felsőbbrendűségét akarná hangsúlyozni. Főleg úgy, hogy szerintem a "köll"-özés viszont tudatos vállalás, ez abból az időszakból eredhet, amikor a nép egyszerű gyermekeivel készített riportokat - több helyen is írja a könyveiben, hogy egy tévés személyiségnek a legnehezebb (és legfontosabb) feladata "családtaggá válni", tehát hogy ismerősként köszöntsék a tévében, és ha őt is csak "közülönk valónak" tekintik, ez máris könnyebb, ebben pedig tuti segített ez a "figura".

Szajkó 2007.05.21. 09:35:15

Kedves gallicus!
Lehet, hogy személy szerint téged zavar a stílusa, de ha egy kicsit tényleg beleásnád magad az életébe arra az ominózus esetre is emlékeznél, hogy hogyan került be a TV-be: véletlenül. Nem, nem úgy mint napjaink médiasztárjai, akik "hosszas kemény munkával" a média-kommunikáció szakon "kitűntek tehetségükkel" és nem is úgy, ahogy az előző rendszer médiakövületei általában, azaz politikai behódolással. Vitray volt fent és lent is, és igenis megérdemli az állami apanázst: a sporttévézésben folytatott tevékenysége feledhetetlen és megkérdőjelezhetetlen.

Sz.Koncz István 2007.05.30. 10:52:01

Valahol már leírtam egyszer, de tartom: tudom, hogy nem korszerű, de Vitray-rajongó vagyok. Sokszor megértem az indulatokat, de Gallicus haragjával most nemigen tudok mit kezdeni. Nézni sosem kellett, ha ennyire nem tetszett, még a konektorból is ki lehetett húzni a készüléket. Persze, tudom én, ilyen világot élünk. Aki más, mint amilyet mi szeretnénk, azt el kell taposni, ki kell belezni, be kell falazni. Ezt diktálja a politikai környezet, ezt hozza magával az az eszméletlen kulturálatlanság, ami körülvesz minket.
Meggyőződésem egyébként, hogy Gallicus egyetlen részt sem látott annak idején a Csak ülök és mesélek folyamából, vagy ha igen, hát azt is elfogultan nézte.
Szóval, annyit akartam írni csak, hogy ne falazzuk be Vitray Tamást. Ne falazzunk be senkit se. De ha mindenképp elkerülhetetlen, én tűzbe (vagy ha úgy tetszik, falba) megyek Vitrayért.

Czinkoczki Laszlo 2007.11.05. 09:29:22

Tisztelt Vitray Ur! Mindenek elott fogadja oszinte jo kivansagaimat, szulestesnapja alkalmabol! Elnezest, hogy ekezet mentesen irok, de most csak ilyen billentyuzet all rendelkezesemre. Nagy tiszteloje vagyok Onnek! Szemelyesen szerettem volna irni Onnek, de nem talaltam e-mail cimet. Remelem egyszer ratalalok. Hogy is volt 1970-ben? "De orulok, hogy latjak!" Sosem feleljetem a szavait - alighanem On sem - Olaszorszag:NSZK 4:3 Mexico. Talan a legizgalmasabb meccs volt az eletemben. Oszinte tisztelettel egy oszinte hive, aki sokat tanult Ontol Jo egeszseget kivan Czinkoczki Laszlo (informatika tanar)

Toth Anna 2007.12.22. 21:44:11

Kedves Vitray Úr! Én csak elismeréssel tudok Önröl beszélni talán aki kritizálja az nem tudja, hogy nem mindenkinek jár folyton a szája de amit mond az sokszor életbölcsesség. Az én férjem is skorpió volt november 3-án volt a születésnapja nemsokat beszélt azt mondta elég, ha egy beszél a háznál és az a feleségem.
süti beállítások módosítása