Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Véleményeim...

„Létezik egy általános igazság: mindenki hazudik. A változó csak az, hogy miről.” - Dr. House

Friss topikok

  • Lilo: Kocsis L. Mihály cikke egyszerűen elképesztő! Aki képes ilyen cikket megírni, ne nevezze magát újs... (2008.03.12. 17:04) A sajtó is voksolt
  • Toth Anna: Kedves Vitray Úr! Én csak elismeréssel tudok Önröl beszélni talán aki kritizálja az nem tudja, hog... (2007.12.22. 21:44) Fontos, hogy itt vagyok - Vitray Tamás
  • e-Vita: Hát, nem szivesen mondom, de úgy néz ki, hogy igazad lehet. Én még ilyen fokú, értelmetlen, indoko... (2007.12.07. 09:59) Diktatúra!
  • dap: Kedves lilllaa! Felvetésedre reagálva legalább leírhatom, amit a cikkbe anno még akartam, de akkor... (2007.10.26. 22:57) Cooladagolás
  • Munchausen: Azért hiányoltam az "Így is jó"-t, mostan különösen aktuális megint. (2007.05.29. 08:46) Képriport - Zorán koncert a BS-ben

Üdvözlet az űrből

2007.05.05. 08:00 dap

Én már nem itt vagyok, nem is tudok semmit a bankrablásról-túszejtésről, nem is érdekel, hogy lelőttek valakit, a golyó átment rajta és egy ártatlant is megsebesített, én ezeken már régesrég túl vagyok.
                     
              
Megérkeztem a különbejáratú bolygómra, itt száguldozom a Gliese 581 körül. Hülye egy név - bevallom én Napnak szólítom, persze tudom, hogy ez nem az, hogy is felejthetném, itt egész nap olyan színe van, mint anno a Földön a reggeli, fénytörések miatti, vörösesen kelő Napnak, és egyszerűen hatalmas, betölti a látómezőm! Nem mondanám, hogy kifejezetten szép lenne, persze csodáltam eleinte, de nagyon nehezen szoktam meg, sokkal lassabban, mint azt, hogy 13 földi napból áll egy év - ma éppen nyár van, de már csak 10 óra, és itt az ősz, holnapután kis szerencsével már szánkózhatok is. Elég hamar nevet is adtam a bolygó(m)nak - persze a csillagászok már nyilván adtak egy sokkal fantáziadúsabbat, mint pl. DX453 (ha valami miatt rossz kedvem van, - pl. túl gyorsan megy le a hőmérséklet, nem tudok idejében átöltözni és megfázom - akkor így szoktam csúfolni a bolygót "Na, DX423, menj a fenébe, hogy ilyen gyorsan kell rohangálni a Nap körül..."). És bármilyen meglepő is, azt is elég könnyen megszoktam, hogy itt minden másfélszer nehezebb (én is). Igaz többet kell feküdnöm, mert már hat-hét óra álldogálás után elkezd fájni a hátam, de próbáljátok csak ki, feküdni másfélszeres gravitációban is kényelmes. Beteg sem voltam eddig, eltekintve persze a megfázásoktól, három-négy évente szokott velem DX453 barátom packázni, de a nyári napokra általában már meggyógyulok. Szóval nem ám csak gúnynevet adtam a bolygónak, az igazi nevét arra a zászlóra írtam, amit érkezésem napján mámorosan beleszúrtam a talajba - arrafelé elég száraz a föld, de szerencsére nincs nagy szél, szóval azóta is ott áll, igaz épp emiatt veszít a romantikájából az egész - nem lobogtatja a szél... Az "igazi" nevén ritkán szoktam gondolni a bolygómra, ezt meghagyom az utánam jövőknek, remélem megtalálják a zászlót, és érteni fogják, hogy azok a krikszkrakszok rajta a bolygó neve. Nem egy nagy szám, de nekem tetszik. Talán ezért sem hívom gyakran eredeti nevén, valahogy túl magasztosnak érzem ahhoz, hogy azt gondoljam, rajta élek, és minden anyagcsere-folyamatom rajta végzem... A nagyobb gravitáció, és az amiatti több fekvés viszont attól tartok elindított a lassú halál felé, egyre jobban kezdek meghízni, ettől egyre többet kell feküdnöm, amitől még jobban meghízom, és így tovább. Egyszerűen nincs ötletem, hogy állítsam ezt le... Azaz mégis, mivel DX423 nem terem nekem semmi olyat, amit megehetnék, a Földről hozott elemózsián tartom el magam, ami - ha megérem - egyszer úgyis el fog fogyni. Utána én is elfogyok. Nem, nem is igaz, hamarabb száradnék ki, ugyanis az optimista várakozásaimmal szemben iható víz sincs a bolygón, csak sár - és a téli hó, az őszi eső sem mentes az itteni sártól. Állagában nagyon hasonlít a földire, azért is hívom sárnak, majd a tudósok nyilván sokkal szakszerűbb nevet adnak neki, viszont valószerűtlenül zöld színű. Annyira zöld, hogy lehet, ha ezután földi zöldet látnék, fel sem tűnne, hogy zöld, rávágnám, hogy fehér, vagy tudom is én... A színorgiából nagyjából ennyi jutott, mert az állandóan vörös Napon kívül csak a világűr sötétségét, meg persze a magam színeit tapasztalom. Most jutott eszembe, legyen ez a zászló! Sötét alapon egy vörös kör, alul egy sárzöld sáv. Majd még kidolgozom...
                
Mindjárt abbahagyom az írást, mert egyre jobban sajog a hátam, de pár dologról még muszáj említést tennem ebben a reményeim szerint a Föld felé tartó üzenetben. Szóval bejártam a bolygót értelmes élet után kutatva, és valamit találtam is, ez valami fura vicc lehetett. Ugyanis az egyik sártenger mellett van egy meglehetősen nagy sírkő. Onnan gondolom, hogy sírkő, hogy rá van írva sok-sok számomra érthetetlen sor, és három érthető szó. Persze lehet, hogy csak a véletlen műve, hogy pont ezek a betűk pont ebben a tagolásban követik egymást, de azért szerintem nem megalapozatlanul keltette fel az érdeklődésemet. Szóval a "sírkő" alja felé ez a három szó vehető ki tökéletesen: "itt nyugszik isten". Hát persze, hogy izgatott a dolog! Tíz éven át (ami itt persze csak 130 földi nap) ástam és ástam, amennyit csak bírtam (ezután kezdett el egyre jobban fájni a hátam), de semmit sem találtam, sajnos azt kell mondjam, ez nem lehet más, mint egy hülye vicc, remélem az utánam jövőket már nem tréfálja meg. Mert persze meghagytam a sírkövet, hiszen bizonyítja, hogy már előttem is kellett, hogy legyenek itt. Az ásásom nyoma eltűnt, elöntötte a zöld sár. Ezen kívül viszont semmilyen életre utaló nyomot nem találtam, ki merem jelenteni, hogy a bolygó pillanatnyilag csak és kizárólag az enyém. Azaz mégiscsak volt valami, az "ásatásaim" során kezembe akadt egy kígyóbőr. Úgy látszik, mégis volt itt élet.
                
Most mennem kell, mert úgy érzem, DX423 mindjárt szétrepeszti a gerincem ezzel a hülye gravitációval. Még szerencse, hogy a kígyóbőr cipőm szinte repít az ágyig.

Szólj hozzá!

Címkék: szárnypróba kult

A bejegyzés trackback címe:

https://davel.blog.hu/api/trackback/id/tr7370996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása